vrijdag 27 februari 2015

DIY: juwelen fotokader

Ik zoek al een hele tijd de beste manier om mijn juwelen bij te houden. Zo heb ik een soort doosje voor mijn piercings en een kastje voor oorbellen en ringen. Ook heb ik al verschillende dingen geprobeerd voor kettingen, maar meestal passen ze er niet allemaal in, of zijn ze te lang. In deze post laat ik jullie mijn voorlopig beste manier zien om kettingen op te hangen.



Wat ik gebruikt heb:
- Fotokader met haakjes uit de Action
- Acrylverf (ik gebruikte zwart en wit)
- Penselen
- Beker water om penselen proper te maken
- Vernis (in spray of vloeibare vorm)

Eerst heb ik de kader uit elkaar gehaald, zodat ik enkel de frame nog overhield. Dit heb ik overal zwart geverfd, ook de randen die je van vooraan niet ziet.

Terwijl dat ligt te drogen heb ik een patroon getekend voor het middenstuk. Dit heb ik overgezet op het stuk hout, en dan geschilderd met zwart en wit.

Als alles goed droog is, ga je er een laagje vernis over spuiten of aanbrengen met een penseel.

En uiteindelijk steek je de kader terug in elkaar en hang je hem op. Nu kan je je kettingen en andere juwelen er aan ophangen.

Ik vind dit de beste manier om mijn kettingen op te hangen, zo zie ik wat ik heb en wat er het beste zou passen bij wat ik draag.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen