vrijdag 11 juli 2014

DIY: chain and beads necklace

Vandaag heb ik weer een DIY project voor jullie, ik ga laten zien hoe je een ketting kan maken met schakelkettingen en kralen. Dit is een leuk en simpel project, en je kan er een prachtige statement ketting mee maken.

Today I have another DIY project for you all, I will show you how to make a necklace out of chains and beads. This is a simple and fun project and you will be able to make a beautiful statement necklace with just a few items.



Wat je nodig hebt:  What you will need:
- Kettingen, ik gebruik zwarte kettingen die schakels hebben van 4mm / Chains, I use black chain with 4mm shackles
- Twee middelgrote parels (ik gebruik rode) / Two middle sized beads (I use red ones)
- Drie druppel parels / Three drop beads
- Een grote parel / One large bead
- Rondbektang / Round nose pliers
- Kniptang / Wire cutters
- Platbektang / Flat nose pliers
- Kettelstiften / Eye pins
- Nietstiften/ Head pins
- 4mm ringetjes / 4mm jump rings
- Slotje / Clasp


Eerst gaan we bepalen hoe lang de ketting gaat worden, ik heb het liefst een ketting die rond de 50cm lang is. Meet dit af, en knip de ketting met de kniptang op de gewenste lengte. Houd hierbij wel rekening dat er nog een slotje aan gaat komen, en dit dus ook enkele cm verschil kan geven.

First we are going to decide on how long we want the necklace to be, I prefer necklaces that are about 50cm long. Measure the length you want, and cut the chain with your wire cutters. Do keep in mind that you will still be adding a clasp in the end, and that this might give some cm of difference.


Hierna neem ik m'n parels en hang ze aan de kettelstiften en nietstiften. Bij mij komen de druppels op nietstiften, en de andere op kettelstiften, zodat ik ze aan elkaar kan vast hangen. Ik maak de oogjes om ze aan elkaar te hangen met m'n rondbektang, en probeer ze altijd ongeveer dezelfde grote te maken.

Them I take my beads and put them on the eye pins and head pins. I put the teardrop beads on the head pins and the others on eye pins so I can attach them together. I make the eyes to attach them with my round nose pliers, and try to make them about the same size.



Nu knip ik de twee stukjes ketting af die de boogjes gaan maken tussen de parels aan het geheel. Zorg er altijd voor dat die stukjes langer zijn dan de lengte op de ketting zelf, zodat ze mooi kunnen doorhangen.

Now it's time to cut the pieces of chain that will make the bows between the beads and the necklace. Be sure you cut them the same length and longer than where they will be on the necklace, so they will fall perfectly.


Ik hang de twee stukjes ketting vast in het midden van de grote met m'n grootste parel. Zo hangen ze altijd goed. Hierna neem ik de twee kleinere parels, en kies waar ik deze wil hangen met de stukjes ketting. Probeer verschillende hoogtes om te zien wat jij het mooiste vind.

I add the pieces to the necklace in the middle with my largest bead, this way they will always hang in the right spot. After this, I add the chains to the necklace with the smaller beads. You can try out different placements to figure out what position you like most.



En tot slot bevestig ik het slotje aan de uiteindes van de ketting. En voila, je hebt een prachtige zelf gemaakte ketting!

To finish the necklace I add the clasp to the ends of the chain, and voila! You have made yourself a beautiful necklace!



Wil je deze ketting, maar kan je hem zelf niet maken? Ik heb de ketting die ik voor deze tutorial gemaakt hebt online staan in m'n Etsy store voor slechts 7€!

Do you want this necklace but can't make it yourself? I put the necklace I made for this tutorial online in my Etsy store for just 7€!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten