woensdag 11 juni 2014

DIY jacket decoration

Ik heb recent een nieuwe blazer gekocht, nu is het een zwarte geworden uit de H&M. Nu op zich vind ik hem al heel leuk, maar ik heb al een tijd zin om een jas of vest aan te passen naar mijn stijl, met patches en tekeningen. In dit artikel laat ik jullie zien hoe ik dat doe en waar ik m'n inspiratie van haal.

I recently bought a new blazer, a black one from H&M. Now it's a really nice blazer on it's own, but I have been wanting to customise one to my own taste  for a long time now and this seemed like perfect oppurtunity. In this article I will show you how I did it and where I got my inspiration from.


De eerste stap bij een project als het deze is inspiratie. Wat wil IK op deze jas zien? De meeste inspiratie vind ik op pinterest.

The first step for a project like this is getting inspiration. What do I want to see on this jacket? I found a lot of inspiration on pinterest.


Dan komt de stap waarin je patches maakt die je op je jas/vestje wil hebben. Ook zocht ik wat buttons en studs die ik op het jasje hang.

Then comes the step where you start making the patches you want on your jacket. I also added some buttons and studs to give it a more unique look.



Ik hang de meeste dingen eerst met veiligheidsspelden op m'n vestje, zodat ik het eens kan aandoen en zien of alles goed hangt. Sommige dingen, zoals de Umbrella referentie op m'n rug, heb ik rechtstreeks op het vestje geschilderd. Dit is niet voor iedereen even haalbaar, maar het is wel super cool.

I always pin my patches to the vest at first zo I can try it on and see how it looks and if I maybe need to reposition them before sewing them to the vest. Some things, like the Umbrella inspired artwork on the back, I directly painted onto the vest. I know not everyone can do this freehand, but it sure does look awesome!








Na uren bezig te zijn aan dit vestje ben ik er al hele fier op. Het is natuurlijk nog niet helemaal af, maar dat komt met tijd wel. Dit soort projecten duren altijd eventjes, en geven je dan ook iets waar je naar uit kan kijken en waar je veel voldoening uit kan halen.

After working on this jacket for hours, I am really proud of it already. It sure isn't finsihed, but in time I will keep adding things to it. These type of projects always take a while, and give you something to look forward to and you can get a lot of satisfaction from.




Zou jij een vestje of blazer customizen?
Would you customise a jacket or blazer?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen